sábado, 17 de mayo de 2014

Anem a escoltar...la rondalla de la fada!


Hola a tots i a totes!

Ens trobem al dia 24 de les primeres pràctiques de Grau en Educació Infantil. Avui  tornarem a parlar del projecte de “Rondallística” que porten a terme els infants de 2 a 3 anys de l’Escoleta “Es fameliar” en la que estic aquestos mesos.

L’especial d’avui és que he set jo mateixa i tota sola qui ha preparat el moment de rondalla. L’altre vegada tenia un recolzament important, però aquest cop el meu company ha marxat i ho he fet sola. Recordeu el primer dia que vaig haver de contar un conte? Doncs els meus nervis estaven més o menys per l’estil, ja què no es tractava de contar la rondalla només al meu grup assignat, sinó a tot el cicle de 2 a 3 anys, igual que l’altre cop, però totalment sola.

Bé, com en el cas anterior (la “Bruixa”), hi ha que dir que jugava amb una mica d’avantatge, ja què amb el musical que vàrem realitzar l’any passat ja tenia una idea del que havia de dir sobre la “fada”, personatge que tocava avui i que vaig interpretar al musical; així que si en qualque moment havia d’improvisar almenys sabia que el que anava a dir era totalment coherent. A més a més, només es tractava de contar la rondalla, ja que en ser el primer cop que s’explicava, després no es feia el dibuix pertinent (aquest es fa el segon cop que es conta).

Dir també que com a mi m’agrada molt cantar i inventar-me cançons, vaig fer-ne una que resumia el que havia de quedar clar d’aquest personatge i fàcil per a què els nens i nenes l’aprenguessin.

El resultat global va ser molt bo i positiu, ja que aquest cop vaig recordar alçar més a la veu, mirar a tots i captar l’atenció de tot el gran grup. I el més impressionant: com la cançó la havia fet amb un ritme molt familiar per al nens, no els hi va costar res aprendre-la i van estar una bona estona al pati “tararejant” la cançó. De fet, el següent cop d’explicar la fada i pintar el seu dibuix encara la recordaven. Va ser molt gratificant i sorprenent per mi!

Per tant, com ja us podeu imaginar, les etiquetes de les competències d’avui són Col·laboració i Treball Col·laboratiu, ja què he preparat per als dos grups una activitat conjunta a partir d’un projecte que ja s’havia començat; i la tutora del grup 3B i jo ens havíem de coordinar per sortir a la vegada de l’aula i començar-la.

Bé doncs, fins aquí avui que no vull allargar-me. Comparteixo unes imatges del moment. No rigueu massa de mi...

Estem tots escoltant?


"Aquesta fada no té vareta,
el que té és un estel al cap
amb el que ella fa la màgia
per als nens que están escoltant..."


Una forta abraçada i fins un altre dia!!

Patricia Pinar Roig

☺♥♪
____
BIBLIOGRAFIA:

-          Imatge de “La nostra rondallística” d’elaboració pròpia.

-          Resta d’imatges cedides pel tutor d’aula (les cares dels infants apareixen difuminades per raons de protecció de dades).

No hay comentarios:

Publicar un comentario