Hola a tots
i a totes!
Ens trobem
al dia 24 de les primeres pràctiques de Grau en Educació Infantil. Avui tornarem a parlar del projecte de “Rondallística”
que porten a terme els infants de 2 a 3 anys de l’Escoleta “Es fameliar” en la
que estic aquestos mesos.
L’especial
d’avui és que he set jo mateixa i tota sola qui ha preparat el moment de
rondalla. L’altre vegada tenia un recolzament important, però aquest cop el meu
company ha marxat i ho he fet sola. Recordeu el primer dia que vaig haver de
contar un conte? Doncs els meus nervis estaven més o menys per l’estil, ja què
no es tractava de contar la rondalla només al meu grup assignat, sinó a tot el
cicle de 2 a 3 anys, igual que l’altre cop, però totalment sola.
Bé, com en
el cas anterior (la “Bruixa”), hi ha que dir que jugava amb una mica d’avantatge,
ja què amb el musical que vàrem realitzar l’any passat ja tenia una idea del
que havia de dir sobre la “fada”, personatge que tocava avui i que vaig
interpretar al musical; així que si en qualque moment havia d’improvisar
almenys sabia que el que anava a dir era totalment coherent. A més a més, només
es tractava de contar la rondalla, ja que en ser el primer cop que s’explicava,
després no es feia el dibuix pertinent (aquest es fa el segon cop que es
conta).
Dir també que
com a mi m’agrada molt cantar i inventar-me cançons, vaig fer-ne una que
resumia el que havia de quedar clar d’aquest personatge i fàcil per a què els
nens i nenes l’aprenguessin.
El resultat
global va ser molt bo i positiu, ja que aquest cop vaig recordar alçar més a la
veu, mirar a tots i captar l’atenció de tot el gran grup. I el més
impressionant: com la cançó la havia fet amb un ritme molt familiar per al
nens, no els hi va costar res aprendre-la i van estar una bona estona al pati “tararejant” la cançó. De fet, el següent
cop d’explicar la fada i pintar el seu dibuix encara la recordaven. Va ser molt
gratificant i sorprenent per mi!
Per tant,
com ja us podeu imaginar, les etiquetes de les competències d’avui són
Col·laboració i Treball Col·laboratiu, ja què he preparat per als dos grups una
activitat conjunta a partir d’un projecte que ja s’havia començat; i la tutora
del grup 3B i jo ens havíem de coordinar per sortir a la vegada de l’aula i
començar-la.
Bé doncs,
fins aquí avui que no vull allargar-me. Comparteixo unes imatges del moment. No
rigueu massa de mi...
Estem tots escoltant?
"Aquesta fada no té vareta,
el que té és un estel al cap
amb el que ella fa la màgia
per als nens que están escoltant..."
Una forta
abraçada i fins un altre dia!!
Patricia Pinar Roig
☺♥♪
____
BIBLIOGRAFIA:
-
Imatge de “La nostra rondallística” d’elaboració pròpia.
-
Resta d’imatges cedides pel tutor d’aula
(les cares dels infants apareixen difuminades per raons de protecció de dades).
No hay comentarios:
Publicar un comentario