Hola a tots
i a totes de nou, estem al dia 32 de les meves primeres pràctiques i, encara
que ja ho sabia, avui m’he adonat de debò de la importància d’una bona gestió,
organització i convivència al centre després de la meva experiència viscuda.
Avui el meu
tutor de centre m’ha dit que portés jo el grup durant tot el dia (jo ho havia
altres vegades) i bé, deixant de banda que els infants, com és lògic, no em fan
gaire cas si ell està present ja que és la seva figura de referència, avui m’he
sentit realment frustrada.
El que
havia de fer avui era senzill: portar el grup com les altres vegades i fer una
mena de desdoblament de grup en què uns realitzarien joc lliure amb el tutor
del grup i jo m’havia d’encarregar del petit grup d’infants que tenien alguns
dibuixos individuals de tempera per fer. Però avui contàvem amb la presència de
la Pedagoga Terapeuta de l’Equip d’Atenció Primerenca, així que érem tres
mestres per a un grup de disset infants (tot una utopia en els temps que corren
actualment). El meu tutor de grup li ha dit a la PT que qualsevol dubte de coordinació
m’ho preguntes a mi perquè avui portava jo el grup.
Tot molt bé
fins el moment en què l’infant que atén li tocava pintar. La PT moltes vegades
fa treball en gran grup per a reforçar a l’infant al que atén. Jo li havia
demanat que quedés amb el gran grup fent les activitats que estava fent, ja que
el moment de pintar era curt i ja havia planejat la divisió de grup per tal de
tenir més atenció a l’infant en qüestió. Quina va ser la meva sorpresa quan em
vaig veure amb ella i quatre infants fent l’activitat de pintura i tretze
dintre amb el meu tutor fent altres activitats pròpies de la PT.
Em veig
frustrar molt, perquè encara que li vaig dir, ella va fer el que va voler i
això, davant el meu tutor, podia semblar com que no em sabia coordinar bé. Hi
ha que dir, que el meu tutor sempre em recomana que per fer una activitat pensi
que la puc portar jo tota sola, perquè no sempre es té un mestre de suport que
ajuda. Per això havia pensat aquella divisió de grup aquell dia, per tal de
tenir l’infant amb NESE més ates durant el moment que li tocava.
Al final
del dia, durant la retroacció de la jornada amb el meu tutor, li vaig comentar
com m’havia sentit amb aquell incident i em va dir que tot havia ant com ell
esperava que anés, que jo no ho havia fet malament (aquí ja cadascú que tregui
les seves pròpies conclusions...).
Per això
les etiquetes d’aquesta entrada avui seran Organització de Centre i Convivència.
Perquè avui ha set el dia en que més clar m’ha quedat que la base principal per
a poder dur a terme les activitats que es proposen no és tenir els recursos,
que també, sinó saber organitzar-se amb el suport de moment per a no deixar els
infants desatesos i per no crear moments de tensió entre els docents que
eclipsen la bona convivència de tota la comunitat educativa.
I avui per
acabar us deixo un vídeo que tracta sobre algunes claus per a millorar la
convivència, per a què tingueu sempre en compte com fer per a que cada dia anar
a treballar sigui tot un plaer per a vosaltres i per als vostres companys.
Una forta abraçada!!
Patricia Pinar Roig
☺♥♪
____BIBLIOGRAFIA:
- Vídeo extret del següent link: https://www.youtube.com/watch?v=50nLv-7zymA
No hay comentarios:
Publicar un comentario