lunes, 19 de mayo de 2014

Obstacles als que enfrontar-se...


Hola a tots i a totes de nou, estem al dia 32 de les meves primeres pràctiques i, encara que ja ho sabia, avui m’he adonat de debò de la importància d’una bona gestió, organització i convivència al centre després de la meva experiència viscuda.

Avui el meu tutor de centre m’ha dit que portés jo el grup durant tot el dia (jo ho havia altres vegades) i bé, deixant de banda que els infants, com és lògic, no em fan gaire cas si ell està present ja que és la seva figura de referència, avui m’he sentit realment frustrada.

El que havia de fer avui era senzill: portar el grup com les altres vegades i fer una mena de desdoblament de grup en què uns realitzarien joc lliure amb el tutor del grup i jo m’havia d’encarregar del petit grup d’infants que tenien alguns dibuixos individuals de tempera per fer. Però avui contàvem amb la presència de la Pedagoga Terapeuta de l’Equip d’Atenció Primerenca, així que érem tres mestres per a un grup de disset infants (tot una utopia en els temps que corren actualment). El meu tutor de grup li ha dit a la PT que qualsevol dubte de coordinació m’ho preguntes a mi perquè avui portava jo el grup.

Tot molt bé fins el moment en què l’infant que atén li tocava pintar. La PT moltes vegades fa treball en gran grup per a reforçar a l’infant al que atén. Jo li havia demanat que quedés amb el gran grup fent les activitats que estava fent, ja que el moment de pintar era curt i ja havia planejat la divisió de grup per tal de tenir més atenció a l’infant en qüestió. Quina va ser la meva sorpresa quan em vaig veure amb ella i quatre infants fent l’activitat de pintura i tretze dintre amb el meu tutor fent altres activitats pròpies de la PT.

Em veig frustrar molt, perquè encara que li vaig dir, ella va fer el que va voler i això, davant el meu tutor, podia semblar com que no em sabia coordinar bé. Hi ha que dir, que el meu tutor sempre em recomana que per fer una activitat pensi que la puc portar jo tota sola, perquè no sempre es té un mestre de suport que ajuda. Per això havia pensat aquella divisió de grup aquell dia, per tal de tenir l’infant amb NESE més ates durant el moment que li tocava.

Al final del dia, durant la retroacció de la jornada amb el meu tutor, li vaig comentar com m’havia sentit amb aquell incident i em va dir que tot havia ant com ell esperava que anés, que jo no ho havia fet malament (aquí ja cadascú que tregui les seves pròpies conclusions...).

Per això les etiquetes d’aquesta entrada avui seran Organització de Centre i Convivència. Perquè avui ha set el dia en que més clar m’ha quedat que la base principal per a poder dur a terme les activitats que es proposen no és tenir els recursos, que també, sinó saber organitzar-se amb el suport de moment per a no deixar els infants desatesos i per no crear moments de tensió entre els docents que eclipsen la bona convivència de tota la comunitat educativa.

I avui per acabar us deixo un vídeo que tracta sobre algunes claus per a millorar la convivència, per a què tingueu sempre en compte com fer per a que cada dia anar a treballar sigui tot un plaer per a vosaltres i per als vostres companys.
 


Una forta abraçada!!

Patricia Pinar Roig

☺♥♪
____
BIBLIOGRAFIA:

-          Vídeo extret del següent link: https://www.youtube.com/watch?v=50nLv-7zymA

No hay comentarios:

Publicar un comentario